קבוצת רכישה – זול, אבל עשוי לעלות ביוקר

    חיש נופי ישראל 1 Comment on קבוצת רכישה – זול, אבל עשוי לעלות ביוקר
    21:20
    02.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on מפגיני שמאל באו לעורר פרובוקציות וגורשו בריקודים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטור זה נעסוק בשיטת רכישת דירות שהפכה פופולארית מאוד בתקופה האחרונה, אך לא רבים מודעים גם לסיכונים הכבדים המונחים על הכף, מדובר ברכישה באמצעות 'קבוצת רכישה'.

    ראשית יש להסביר את המושג 'קבוצת רכישה': המשמעות היא קבוצת אנשים מתאגדים ויוזמים בעצמם בניית מקום מגורים. בשתי מטרות עיקריות:

     

    1. הוזלת מחירי הדירות, תוך חיסכון של פערי הרווח של היזם.
    2. בחירת השכנים העתידיים.

     

    חשוב להבדיל בין 'קבוצת רכישה' – הבונה בעצמה את המבנה, לרוב תוך התקשרות עם קבלן מבצע, לבין 'קבוצת קניה' – בה מתאגדים כמה בני אדם כדי לרכוש במרוכז דירות מחברת בניה.

    הרווחים הכספיים ב'קבוצת רכישה' מגיעים בעיקרם משלושה דברים שנחסכים בעלויות:

     

    1. פטור מתשלום מע"מ על הקרקע ועל האגרות, ומס רכישה נמוך יותר.
    2. פער הרווח של היזם.
    3. הצורך בעלויות שיווק ופרסום שברוב הפעמים נחסך.

     

    עם זאת, סיכון מרכזי ומשמעותי מאוד בקבוצות הרכישה, נובע דווקא ממבנה המזומנים הבעייתי: היות והמימון שבידי הקבוצה מונח בעצם באופן פרטני בידיהם של המעורבים, די בכך שאחד מחברי הקבוצה יעצור את תשלומיו מכל סיבה שהיא, אם מחמת ריב או קושי כלכלי, כדי ליצור בעיה בכל תזרים המזומנים של הקבוצה, מה שעשוי לפגוע משמעותית במהלך הבניה.

    לעתים, בלית ברירה, נאלצים שאר חברי הקבוצה להכניס את ידיהם עמוק לכיס ולכסות את הסכום שנחסר, העשוי להגיע למאות אלפי שקלים, בכדי שלא להיתקע לתקופה של שנים עם דירה באמצע בניה, ומבלי יכולת להתקדם.

    כאמור, זהו הסיכון המשמעותי ב'קבוצת רכישה', ובשלו מומלץ טרם הצטרפות לקבוצה כזו – לעמוד היטב על טיבם של כל חברי הקבוצה (לא די בכך שאתם מכירים את חלקם).

     

    המידע כשרות לציבור באדיבות חברת 'חי"ש נופי ישראל'

    פעמוני הגבעה קונוורט - 2.cdr



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      לא היינו מצפים לשמוע תגובות בעד קבוצות רכישה מהקבוצה הכי אינטרסנטית בסיפור שהיא חיש נופי ישראל שבעצמה בונה, וקבוצות רכישה בגבעה תוקעות לה תריס עמוק, ברור שהיא תצא נגדם.

      אבל מה שמוזר הוא 2 דברים, א שכיום ישנו בנק מלווה לכל קבוצה שהוא משלים את החסר, במקרה הצורך, והוא עומד באופן אישי מול אותו חבר.

      ב. עם כל הכבוד הראוי אני גם רוצה לומר שמחורה לי מאוד הזלזול באינטלגציה של הקוראים, והמאזינים שאתם באמת מאמינים שייקנו את הלוקשים האלו מחברת הבנייה, שבעצם כל מטרתה לקעקע את אמינותם של הקבוצות הלל, בכדי שכולם יירכשו רק דרכם, זה גם לא נכון וגם לא מוסרי לנהוג כן.

      בכבוד רב